English Theatre / English Drama Club GEEK (SRF) – Mitstreiter gesucht

English Theatre / English Drama Club GEEK (SRF) – We want You!!!

This term‘s new project is a cooperation between the WPAC /Performing Arts Centre in Wiesbaden (directed by Keith Greenleaf) and the Gutenberg School.

You will write your own play, learn something about marketing, lighting, make up, costume, sound effects, stage design and designing a poster for your production. You can specialize in one field or more.

You will work with professional theatre people and native speakers. So this will also be a chance to improve your English.

We are looking for 10 to 15 students (15 to 19 years old) who would love to participate in this workshop.

It takes place from September 21 September to December 2022 and ends with the performance of your play in the WPAC.

We meet at the WPAC (Hellmundstr. 33 in Wiesbaden) every Thursday from 2:15 to 3:45 pm.

Costs: 7,50 Euro. Your particpation in the project will be recorded in your school report.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

English Theatre / English Drama Club GEEK (SRF) – Mitstreiter gesucht!!!

Das neue Theaterprojekt ist eine Kooperation zwischen dem WPAC / Performing Arts Centre in Wiesbaden (unter der Leitung von Keith Greenleaf) und der Gutenbergschule.

Du wirst zusammen mit anderen ein Stück entwickeln bzw. schreiben und Theater aus (fast) allen Blickwinkeln (Marketing, Kostüm, Maske, Beleuchtung und Ton) kennenlernen.  Du kannst dich auf ein Spezialfeld einlassen oder in mehreren deine Kreativität austesten.

Du wirst mit professionellen Theaterleuten, die Muttersprachler sind, zusammenarbeiten. Der Workshop findet auf Englisch statt, so dass du die Möglichkeit erhältst, dein Englisch zu verbessern.

Wir suchen 10 bis 15 theaterbegeistert Schüler und Schülerinnen, die an dem Workshop teilnehmen möchten.

Er findet von 21 September bis Dezember 2022 statt und endet mit der Aufführung eures Stücks im WPAC.

Wir treffen uns jeden Donnerstag von 14:15 bis 15:45 Uhr im WPAC (8. + 9.  Stunde).

Unkostenbeitrag: 7,50 Euro. Die Teilnahme am Projekt wird im Zeugnis vermerkt werden.